Vaasan paransi sijoitustaan vastuullisuustutkimuksessa

20.4.2018

Vaasan paransi sijoituksiaan brändin vastuullisuutta kartoittavassa Sustainable Brand Index -tutkimuksessa. Suomalaisten elintarvikebrändien sarjassa Vaasan nousi kymmenenneltä sijalta Suomen kahdeksanneksi vastuullisimmaksi brändiksi.

Myös kaikkien suomalaisbrändien sarjassa Vaasan nousi kaksi sijaa ja oli 15. sijalla. Sustainable Brand Index on Pohjoismaiden suurin kuluttajien näkemyksiä kartoittava vastuullisuustutkimus. 164 tunnettua suomalaisbrändiä oli mukana vuoden 2018 kyselyssä.

– On ilahduttavaa, että suomalaiset kokevat Vaasan brändin Suomen 8. vastuullisimmaksi elintarvikebrändiksi. Tutkimus osoittaa, miten tärkeää pitkäjänteinen vastuullisuustyö on nykypäivän yritykselle. Vastuullisuus vaikuttaa yrityskuvaan ja ohjaa enenevässä määrin myös kuluttajien ostopäätöksiä. Tutkimustulokset kannustavat meitä jatkamaan vastuullisuustyötämme niin jokapäiväisissä toiminnoissa kuin toimintojen kehittämisessä, sanoo Vaasanin brändi- ja viestintäjohtaja Mari Dunderfelt.

Kotimaisuus, tuotteiden terveellisyys, ympäristöystävälliset pakkaukset ja ruokahävikin vähentäminen olivat kuluttajille tärkeitä kestävään kehitykseen ja ruokaan liittyviä tekijöitä.

Kyselyssä oli yrityksiä mukana aiempaa enemmän, ja ensikertalaisista muun muassa Partioaitta, VR ja Fiskars sijoittuvat kymmenen parhaan joukkoon. Vastuullisin suomalaisbrändi oli jälleen Valio. Kärkikolmikkoon mahtuivat Kotimaista ja Fazer.

Tutkimuksessa haastateltiin yhteensä 9 600 kuluttajaa.Vaasan paransi sijoituksiaan brändin vastuullisuutta kartoittavassa Sustainable Brand Index -tutkimuksessa. Suomalaisten elintarvikebrändien sarjassa Vaasan nousi kymmenenneltä sijalta Suomen kahdeksanneksi vastuullisimmaksi brändiksi.

Myös kaikkien suomalaisbrändien sarjassa Vaasan nousi kaksi sijaa ja oli 15. sijalla. Sustainable Brand Index on Pohjoismaiden suurin kuluttajien näkemyksiä kartoittava vastuullisuustutkimus. 164 tunnettua suomalaisbrändiä oli mukana vuoden 2018 kyselyssä.

– On ilahduttavaa, että suomalaiset kokevat Vaasan brändin Suomen 8. vastuullisimmaksi elintarvikebrändiksi. Tutkimus osoittaa, miten tärkeää pitkäjänteinen vastuullisuustyö on nykypäivän yritykselle. Vastuullisuus vaikuttaa yrityskuvaan ja ohjaa enenevässä määrin myös kuluttajien ostopäätöksiä. Tutkimustulokset kannustavat meitä jatkamaan vastuullisuustyötämme niin jokapäiväisissä toiminnoissa kuin toimintojen kehittämisessä, sanoo Vaasanin brändi- ja viestintäjohtaja Mari Dunderfelt.

Kotimaisuus, tuotteiden terveellisyys, ympäristöystävälliset pakkaukset ja ruokahävikin vähentäminen olivat kuluttajille tärkeitä kestävään kehitykseen ja ruokaan liittyviä tekijöitä.

Kyselyssä oli yrityksiä mukana aiempaa enemmän, ja ensikertalaisista muun muassa Partioaitta, VR ja Fiskars sijoittuvat kymmenen parhaan joukkoon. Vastuullisin suomalaisbrändi oli jälleen Valio. Kärkikolmikkoon mahtuivat Kotimaista ja Fazer.

Tutkimuksessa haastateltiin yhteensä 9 600 kuluttajaa.