Syö

Ruoka on yksi hyvinvoinnin kolmesta peruspilarista liikunnan ja levon lisäksi. Tasapainoinen ja terveellinen ruokavalio vaikuttaa sekä kehon että mielen toimintaan. Erityisesti tavoitteellisesti harjoitellessa kehon polttoaineiden on oltava tarkkaan valittuja parhaan tuloksen saamiseksi.

Treenaa

Urheilla voi lukemattomilla eri tavoilla – hyvinvoinnin kannalta tärkeintä on treenaamisen säännöllisyys ja kuormituksen oikea taso. Opettele kuuntelemaan kehoasi. Jos mahdollista, ota kaveri mukaan treenaamaan, sillä kuntoilu muiden kanssa tuo vielä lisää hyvinvointivaikutuksia treenillesi.

Elä

Jokainen meistä on joskus kokeillut uusia asioita, oli sitten kyseessä uusi ravintola, uusi työ tai uusi urheilulaji. Uuden kokeileminen on tärkeä osa elämää ja kasvamista ihmisenä. Mutta milloin viimeksi sinä kokeilit jotain uutta?

Uusien asioiden kokeileminen kohentaa itseluottamusta ja kannustaa pitämään mielen avoimena uusille kokemuksille myös tulevaisuudessa. Uusien kokemusten hankkiminen stimuloi tutkitusti myös aivojemme terveyttä ja auttaa meitä säilyttämään toimintakykymme myös varttuneella iällä.